10 Ocak 2014 Cuma

sana böreği ve kurs

 bir doğum günü faslınıda kendi aramızda halletmiş bulunuyoruz.yaş büyüdükçe doğumgünüde istemiyor dünün küçükleri bu günün büyükleri.bana göre hala küçük,sanırım hep öyle kalacak.burun bölgemizde yağlanmalar siyah noktalar,sesimizde çatallaşma bir kalınlaşça gaklama guklama,kapıları çarpma,asilik şu an ergenlik döneminde ne varsa bizdede ufak ufak gösteriyor kendini.
 biraz çabuk ve uyduruk bir pasta oldu ama tadı tam puan aldı.yiyen bir daha bir daha istedi.görüntüde iddialı olmasakta lezzette iddialıyız.ha bide galatasaraylıyız;)
 kurs günleri devam ediyor.hergün olsa hergün gidicem ve 100 kilo olup dönücem.
 sana böreği:hamuru için 1 madensuyu,1çay bardağı sıvıyağ,1 yumurta,1tatlıkaşığı tuz ve aldığı kadar unu yoğuruyoruz..6 parçaya bölüp tabak büyüklüğünde açıyoruz.1 paket oda sıcalığındaki margani 6 parçayabölüp her bir hamurun üzerine paylaştırıyoruz.elimizle margarini yayıp bohça şeklinde kapatıyoruz.buzdolabında 15 dk dinlendirip en az 3 defa açıp katlayıp dolapta dinlendiriyoruz.en son dikdörtgen şeklinde açıp 4 kare parçaya kesiyoruz.içine istenilen iç malzeme konulabilir.biz peynir kullandık.üçgen şeklinde kapatıp üzerine yumurta sarısı çörekotu serpiyoruz.170 derecede pişiriyoruz.milföy hamuru gibi olmuştu çok beğendik.
 arada dekor salata:)
 böreğin son hali.
 bu haftaki tatlı benden.biraz tarif araştırdım ve denedik.tadı paskalya çöreği ve ay çöreğine benzetildi.sosu daha çok olabilirmiş.bir defada evde deneyeceğim ben çok sevdim.


 çökertme kebabımız.
 yufka çanaklarının içinde yaptık.sunumu güzeldide yufka çanakları yerken zorladı beni:)
azıcık alışveri olmasa olmaz demi.

12 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

ay bu kursa ben de gitmek istiyorum ne harika şeyler yapıyosunuz ya!

Mia Wallace dedi ki...

ya bu kursa ben de gitmek istiyorum! ne harika şeyler yapıyosunuz ya :(

bircanın renkli dünyası dedi ki...

bardağa bayıldım **-*-*

SMİLENA dedi ki...

Serpil ben bakarken bile kilo alıcam diye korkuyorum,nice yaşlara bizde de var bir ergen adayı burnundaki siyah noktayı da sıktırmiyor delircam :))))

meri dedi ki...

yine döktürmüşsünüz efenim. Ben 1 ergenus büyüttüm şu an 1 ergenusum daha var sorma :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Bin aydan daha mübarek bu gece de bütün dualarınızın kabul olması dileğiyle...

Hayırlı Kandiller :)

Fikaca dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş uzun zamandır blog ziyareti yapamıyordum kursa başlamışsınız ve siz bizden daha güzel tarifler yapmışsınız :)

Heyyfi dedi ki...

Doğdular büyüdüler derken ergenlik zamanları gelip çatıyor canım. Allah hep mutlu günlerini göstersin sana. Berkay'ın yeni yaşı kutlu, mutlu, uğurlu olsun...

Sevim Çifcibaşı dedi ki...

Serpil kuzum nerdesin allahaşkına ara verme lütfen hergün yaz bu bünyenin senin o güzel yazılarını okumaya ihtiyacı var ama yazık bize

balböcükleri dedi ki...

Hepinize çok teşekkürederim.

Aicha Dalgic dedi ki...

ayyy burdan neler neler varmis cok hosuma gitti blogun =)) cok degsik seyler var ellerine saglik canim bende seni bloguma beklerim

ANNEKIZ dedi ki...

cok guzel sofralar olmus.bayıldım.