2 Ocak 2015 Cuma

Lemon cake

 Mis mis bir kek tarifiyle geldim. Limonlu hafif fresh bir tat. Limonlu kek tarifi ararken bir sitede gördüm. Sevdiğimiz bir kek oldu. 6 yumurtanın akı ve sarısı ayrılır. Aklara yarım bardak şeker eklenir kar haline gelene kadar mikserle çırpılır.250 gr oda sıcaklığındaki tereyağa 1 buçuk bardak şeker eklenir. Çırpılır. Yumurta sarıları yarım su bardağı limon kabuğu rendesi 1 limonun suyu 1 su bardağı yoğurt eklenir. Çırpılır. Arzu edilirse 1 vanilyada eklenebilir. 2 buçuk bardak una 1 kabartmatozu eklenir. Elenerek sıvı harca eklenir ve çırpılır. En son hamura tahta kaşıkla yumurta akları yavaşça karıştırılarak ilave edilir. Yağlanmış kalıba dökülür 180 derece sıcak fırında  pişirilir. Ben kremşanti limon kabukları ve naneyle süsledim.


9 yorum:

http://www.hotbiber.com/ dedi ki...

ellerinize sağlık, tatlı fotoğraflarda çok lezzetli görünüyor. akşam akşam canım çekti, yapayım diyorum :)

Unknown dedi ki...

Ama bu kadar da harika yapılır mı hiç :) Ellerinize sağlık.Bana da beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

zapere dedi ki...

Kar havası ve tepesine kar yağmış bir kek.. MMmmm :)

Unknown dedi ki...

sizlere özel kadın giyim,elbise,abiye, kıyafet,tunik,tesettür giyim,bayan giyim,etek,elbise,moda,marka,trend,viskon,vizon,şifon elbise,şifon tunik,çocuk giyim,sexi iç giyim,sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,hırka,

Kuzununannesi dedi ki...

ellerıne saglık bugunde ıcım acıldı....sevgıler

www.kuzununannasi.com

Unknown dedi ki...

Limonlu her tada bayılırım mutlaka deneyeceğim.Çok yetenekli olmasam da denemekte fayda var.
http://sarikedii.blogspot.com.tr/

sevgiler

masal dedi ki...

canım çekti valla. sumunu çok beğendim ellerine sağlık :)

Bebeğimle Büyüyorum dedi ki...

harika görünüyor. bu arada yeni blogumhttp://zeynpanne.blogspot.com.tr/

Unknown dedi ki...

Limonlu keke bayılırım , hep puf puf olur . ama üzeri için hiç krem şanti kullanmak aklıma gelmemişti. Çok lezzetli görünüyor. Bundan sonra ki ilk limonlu kek yapışımda üzerine krem şanti deneyeceğim .