2 Aralık 2013 Pazartesi

misafir sofrası

 yine sofralı bir yazıyla başlıyorum haftaya.dün misafirlerim vardı.çorbalar sofraya gelince metecik hemen oturuvermiş.bu defa yöresel ağırlıklı bir menü hazırladım.
yüksük çorbası
tantuni,lavaş ile
zeytinyağlı barbunya
haydari
acılı ekşili kuru dolma
pirinç pilavı
çiğ köfte
tazefasulye salatası
közbiber salatası
kaşık salatası
antep tatlısı






tarif nefis yemek tarifleri sitesine ait.şöyleki
4 yumurtanın akını ve sarısını ayırdım.yumurta akına bir fiske tuz atıp kar kaline gelene kadar çırptım.yumurta sarılarına1 çay bardağı şeker ekledim çırptım.daha sonra,1 çay bardağı sıvıyağ,2 kaşık irmik,2 kaşık toz yeşil fıstık,1 kabartmatozu,1 çay bardağı un ekledim ve çırptım.(bu aşamada katı kıvamlı olacak korkmayın)hamura çırpılmış yumurta aklarını ekledim ve tekrar çırptım.yağlanmış borcama döktüm.180 derecede ayarlanmış fırına koydum.bu arada şerbet için 2 bardak şeker ve 2 bardak suyu kaynattım.tatlı çıkınca ılımaya bıraktım.tatlıda şerbette ılık olunca şerbeti üzerine gezdirdim.en son 1 bardak sütle çırpılmış 1 poşet kremşantiyi çırptım.tatlının üzerine sıvadım ve tozfıstık serptim.

5 yorum:

denizmelissa dedi ki...

Ellerine saglik görsel acidan mukemmel bir sofra olmus.Bir de yöresel olmasi ayri bir ahenk katmis.Yiyenlere de afiyet olsun:)
Nurten

Heyyfi dedi ki...

Canım sen ev hanımlığı çıtasını çok yükselttin. Bu konuda zaten çok az olan kendime güvenim, hızla kan kaybediyor haberin olsun :)))
Ellerine sağlık canım...
Evinin bereketi bol olsun...
Sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

Nurten teşekkürler cnm yöresel tatları ayrı severim

Heyfii:))) mutevazilik yapma sende güzel sofralar kuruyorsundur eminim. Güzel yorumuna teşekkürler şimardım.

Kız Kardeş Derya dedi ki...

Vay anam vayy ne şanslı misafir maşallah sana :)

Unknown dedi ki...

ya sen niye akrabam kızkardeşim çok sevdiğim dostum değilsin ya?
şöyle üveyde olur çokkkkkkkkk uzak akrabamda olsan olurdu sana ziyarete gelirdim yani aramızdaki bağa istinaden ama yok işte yok bir bağ:)
sofran harika görünüyoooo bacıııı